2015-2016 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılı için kurumlararası yatay geçiş kontenjanlarımız ile takvimimiz http://www.yok.gov.tr/web/guest/kurumlararasi-yatay-gecis-kontenjanlari-ile-basvuru adresinde ilan edilmektedir.

Yatay geçiş başvuruları, ilgili döneme ait akademik takviminde belirtilen süre içerisinde istenen tüm belgelerle birlikte yatay geçiş yapmak istenen birime bir dilekçe ile şahsen veya posta yoluyla yapılabilir. Yanlışlıkla da olsa, farklı yerlere yapılacak başvurular, eksik belgeyle yapılan müracaatlar ve postayla yapılan başvurularda gecikmelerden dolayı süresi içerisinde ulaşmayan başvurular işleme konmaz.

Yatay geçiş başvurularında istenen belgeler:

a) Yatay geçişle geçmek istenen birime hitaben yazılmış (bölüm veya program belirtilmek üzere) dilekçe, 

b) Alınan tüm dersleri ve notlarını gösterir onaylı belge (aslı), 

c) Kayıtlı bulunduğu programın tüm derslerini, kredi ve içeriklerini gösterir onaylı belge (aslı), 

ç) ÖSYS sonuç belgesi (internet çıktısı da olabilir),

d) Disiplin durumunu gösterir onaylı belge (aslı), 

e) Nüfus cüzdanı sureti (T.C. numarası bulunan) 

f) Yurtdışından geçiş için yapılan başvurularda adayın kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumunun Yükseköğretim Kurulunca tanındığını gösterir belge, kurumunu tanıtan katalog, pasaportun giriş-çıkış vizelerinin vurulduğu sayfaların fotokopisi ayrıca eklenecektir. 

 

Yatay geçişi kabul edilen öğrencilerin kesin kayıtları, aşağıda istenen belgelerle birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında ve akademik takvimde belirlenen tarihlerde öğrencinin kendisi veya kanuni vekili tarafından şahsen yaptırılır. Aksi takdirde yatay geçiş hakkı kaybedilmiş olur. 

Kesin kayıtlarında istenen belgeler:

a.Kesin kayıt yaptırma isteğine ilişkin dilekçe,

b.Dört adet fotoğraf (Fotoğraflar 4,5 cm x 6 cm ebadında, son altı ay içinde, önden ve adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır),