Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Öğr. Gör. Süleyman Çelik Birimdeki Yenilikleri Anlattı

Üniversitemiz Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından son dönemlerde yeni atılımlar gerçekleştiriliyor. Kapalı Halı Saha, Bâb-ı Ahi Kafeteryası, akşam yemeği hizmeti, cuma günleri menü tercihi gibi yenilikler, üniversitemiz öğrencileri ve personelinin hizmetine açıldı. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Öğr. Gör. Süleyman Çelik, 2 Mart 2018 tarihinde birim bünyesindeki gelişmeler hakkında bilgiler verdi.

Göreve başladığı günden itibaren ilk olarak Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının internet sitesinde değişiklikler yaptığını ve oluşturulan sistemler ile işleyişin çok daha kolaylaştığını belirten Çelik, Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Vatan Karakaya’nın talimatı ile Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı görevine getirildiğini ve üniversitemizin misyon ve vizyonu doğrultusunda çalışmalar yaptığını anlattı. Öğr. Gör. Süleyman Çelik, göreve başladığı ilk ay sadece Ar-Ge çalışmaları yaptığını ve bu çalışmalar ile yenilikçi üniversite anlayışına göre hareket ettiklerini kaydetti.

Hayata Geçirilen İlk Proje Depo Takip Sistemi

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının yeni geliştirdiği depo takip sisteminin işleyişi hakkında bilgiler veren Öğr. Gör. Süleyman Çelik, sistemi oluşturmanın altı ay sürdüğünü ve sistemin yazılımı ve algoritmasının ise birim personelleri tarafından yapıldığını anlattı. Depo takip sistemi olmadan önce yemek üretiminde israfın fazla olduğunu dile getiren Başkan Çelik, bu sistem ile yemek üretiminde zayiatın önüne geçildiğini ifade etti.

Öğrencilere Kırılmaz Porselen Tabaklarda Hizmet Verilmeye Başlandı 

Öğrenci yemekhanesinde öğrencilere tabldotlarla yemek verildiğini ve öğrencilerin bundan memnun olmadıklarını sözlerine ekleyen Öğr. Gör. Süleyman Çelik, kendisinin göreve geldiğinde uyguladığı ilk yeniliklerden birisinin de öğrenci yemekhanesinden tabldotların kaldırılması olduğunu anlattı. Başkan Çelik konuşmasını şöyle sürdürdü: “Göreve gelmeden önce öğrenciler tabldotlarda yemek yiyordu. Ama bunun yanlış olduğunu, aynı kazanlarda pişen yemeklerin personele ayrı öğrenciye ayrı kaplarda çıkmasını uygun bulmadık. Bu yüzden sistemin alt yapısını oluşturarak öğrencilere de artık kırılmaz porselen tabaklarda yemek servisine başladık.”

İkinci Öğretim Öğrencilerine Yemek İmkanı

Bir diğer hizmetlerinin ise ikinci öğretim öğrencileri için akşam yemeğinin çıkarılması olduğunu vurgulayan Öğr. Gör. Süleyman Çelik, bu projenin uzun zamandır düşünüldüğünü ama alt yapısı hazır olmadığı için hemen hayata geçirilemediğini söyledi. Gerçekleştirilen uygulama ile ilk önce 150 öğrencinin yemek yediğini ama bu sayının giderek arttığını ve 300 kişiye çıktığını anlatan Başkan Çelik, “Bu uygulamadan sadece öğrencilerimiz değil akademik ve idari personelimiz de faydalanıyor.” dedi.

E- İş Takip Sistemi  

Birimin geliştirilmiş hizmetleri arasında yer alan organizasyonlar, iş takip sistemi ve istek, öneri ve şikayet sistemi hakkında da bilgiler aktaran Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Öğr. Gör. Süleyman Çelik, bunun Ar-Ge çalışmaları içerisinde yer alan bir sistem olduğunu, sistemin tüm üniversite ve şehrin taleplerini karşılayabilecek doğrultuda alt yapısının hazırlandığını ve bu sistem ile yemek servis hizmeti, yemek üretim ve satış hizmeti, toplantı yeri hizmeti gibi hizmetlerin verildiğini belirtti. Üniversite ve şehrin yanı sıra Türkiye genelinde de hizmet verdiklerini kaydeden Çelik, Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Vatan Karakaya sayesinde uluslararası kongrelere de ev sahipliği yaptığımızı ifade etti. İş takip sisteminin de önemli bir sistem ve kurumsal kimliğe bürünme aşamasının önemli bir ayağı olduğunun altını çizen Öğr. Gör. Süleyman Çelik, bu sistem ile birimde “kim ne iş yapar, ne zaman yapacak?” sorularının cevabının alındığını vurguladı. Başkan Çelik konuşmasını şöyle sürdürdü: “Göreve başladığımda birimdeki arkadaşlarla bir ay boyunca Ar - Ge çalışması yaptık. Sistemi incelerseniz 1, 3, 5 yıllık döneme kadar hangi birim ne yapar ve kim yapacak sorusunun cevabını bulabilirsiniz. 5 yıllık dönem de dahil bunu 20 yıllık döneme de yayabiliriz. Çok basit bir sistem bu. Bize maddi bir yükü de yok. Google Takvim Sistemini birimimize uyarladık. Sisteme sadece Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı personeli ve ben giriş yapabiliriz.”

Ahi Kart Satış Sistemi Sayesinde Yapılan Kolay Yemek Takibi 

Kurumsal kimlik oluşturma anlamında en büyük atılımı satış sistemlerinde gerçekleştirdiklerini dile getiren Öğr. Gör. Süleyman Çelik, Ahi Kart Satış Sistemi hakkında da açıklamalarda bulundu. Daha önceki satış kartlarının banka tarafından çıkarıldığını ve bunun da birçok sıkıntıya neden olduğunu vurgulayan Başkan Çelik, kartlarla ilgili sıkıntı olduğunda yaklaşık bir ay kartın gelmesinin beklendiğini ve yemek takip işlemi yapılamadığını söyledi. Ahi Kart sayesinde işleyişin hızlı ve kurumsal olduğunu, kartlarda kırılma olsa bile çalışmasında sıkıntı olmayacağının altını çizen Çelik, bu sistem ile yemek takibinin de kolayca yapılabildiğini dile getirdi. Öğr. Gör. Süleyman Çelik konuşmasına şöyle devam etti: “Bu kartlara sanal ortamda para yükleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda yemekhanelerimizin girişinde bulunan Ahi Kart yükleme noktalarından da yükleme işlemi yapılabiliyor.”

 

 

Çelik: “Memnuniyetinizi Üst Yönetime, Şikayetlerinizi Bize Bildirin”

Kurumsal sayfalarında bulunan istek, öneri ve şikayet siteminin birimi dinamik tuttuğunu belirten Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Öğr. Gör. Süleyman Çelik, bu sistem ile önlerini gördüklerini ve gelen talepler ve şikayetler doğrultusunda yenilikler ve değişiklikler yapıldığını anlattı. “Memnuniyetinizi üst yönetime, şikayetlerinizi bize bildirin” anlayışı ile çalıştıklarını belirten Başkan Çelik, gelen şikayetlere imkanlar dahilinde anında cevap vermeye çalıştıklarını kaydetti.

E-Anket Sistemi

Birimdeki diğer sistemlerden biri olan E-Anketler hakkında da bilgiler veren Başkan Çelik, bu anketler sayesinde sistemde yenilikler yapıldığını vurguladı. Cuma Günü Menüsü Belirleme Anketi, Ahi Evran Üniversitesi Yemek Değerlendirme Anketi, Öğrenci Toplulukları Değerlendirme Anketi, Engelli Öğrenci Birimi Değerlendirme Anketi, Psikolojik Danışmanlık Hizmeti Öğrenci Memnuniyet Anketi, Öğrenci Butiği Memnuniyet Anketi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi Yüzme Havuzu Memnuniyet Anketi, Ahi Evran Üniversitesi Yemekhaneleri Memnuniyet Anketi, Kantin Hizmeti Memnuniyet Anketi ile taleplere karşılık verildiğini söyleyen Öğr. Gör. Süleyman Çelik, anketlerin de kayıt altına alınarak saklandığını dile getirdi.

Çelik: “Öğrenciler ve Personelin İhtiyaçlarına Yönelik Olarak Bâb-ı Ahi Kafeteryası Açıldı”

Üniversitemiz personeli ve öğrencilerin en çok rağbet ettiği ve memnun kaldığı sosyal alanlardan biri olan Bâb-ı Ahi Kafeteryası hakkında da önemli bilgiler veren Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Öğr. Gör. Süleyman Çelik, yaz aylarında kantinlerin kapalı olmasından dolayı öğrencilerin ve personelin mağduriyetinin giderilmesi için hizmet vermeye başladıklarını belirtti. Bâb-ı Ahi Kafeteryasının yaz döneminde kayıt yaptırmaya gelen öğrenciler ve ailelerinin yanı sıra üniversitemiz personelinin dinlenme ve ferahlama alanı olarak tasarlandığını vurgulayan Başkan Çelik, bu kafeteryanın iktisadi işletme bünyesinde açıldığını kaydetti. Öğr. Gör. Süleyman Çelik konuşmasına şöyle devam etti: “Kafeteryamıza memnuniyetler hat safhada ve yeri genişletmek zorunda kaldık. Çevresine kıl çadırlar yaparak otantik bir mekan haline getirdik. Gelen talepler doğrultusunda yenisini açacağız inşallah.”

Rezervasyon Sistemi ile Çalışan Kapalı Halı Saha  

Geçtiğimiz aylarda Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Vatan Karakaya’nın topa ilk vuruşu ile hizmete açılan kapalı halı saha hakkında da bilgiler veren Başkan Çelik, bu hizmetin personel ve öğrenciler için gerekli bir ihtiyaç olduğunu sözlerine ekledi. Türkiye’nin çoğu yerinde olmayan rezervasyon sistemi ile çalışıldığını belirten Öğr. Gör. Süleyman Çelik, öğrencilere ve personele sisteme girdiklerinde indirim yapıldığını da kaydetti. Kapalı Halı Sahanın ayrıca çevresinde yeni düzenlemeler yapacaklarını da vurgulayan Başkan Çelik, Bâb-ı Ahi Kafeteryasının 2. şubesini de oraya açacaklarının bilgisini verdi.  

Öğrenci Butiği ve Psikolojik Destek Birimi

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde bulunan öğrenci butiği hizmeti, psikolojik danışma birimi, kültürel gezi talepleri ve Fizik, Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu binasında bulunan havuz hizmetlerinin işleyişi ile ilgili de bilgiler veren Öğr. Gör. Süleyman Çelik, önemli hizmetlerden biri olan öğrenci butiğine ilişkin de açıklamalar yaptı. Başkan Çelik şunları kaydetti: “Öğrenci butiği hizmetini sağlarken öğrencilerimizin sadece öğrenci numaralarını kullanarak kayıt oluşturuyoruz. Giriş ve çıkışları yarım saat aralıklarla yapıyoruz. Ülkemizin ve ilimizin mümessili olan Kızılay ile çalışıyoruz. Öğrencilerimizin bilgileri gizli kalmak kaydıyla onların ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyoruz. Ayrıca ünlü markalarda öğrencilerimiz için bize ürün gönderiyorlar.”

Psikolojik danışman ile yapılan görüşmelerin de gizli olduğunu anlatan Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı Öğr. Gör. Süleyman Çelik, psikolojik danışmanın ihtiyaç dahilinde ilçelere giderek birimlerle görüştüğünü ifade etti.

Personel Takip Sistemi 

Son olarak birimlerinde uyguladıkları personel takip sisteminin işleyişini anlatan Çelik, sistemin kartla girişlerde fotoğraf çekmek suretiyle işlem gördüğünü ve mevzuata aykırı herhangi bir işlem yapılmadığını sözlerine ekledi.

Hijyen Ünitesinin Kurulumu Gerçekleştirildi

Birim olarak en çok önem verdikleri bir diğer hizmetin hijyen olduğunu özellikle vurgulayan Öğr. Gör. Süleyman Çelik, mutfakta hijyen belgeli personel ile çalıştıklarını ve kalite sürecinden takdirle geçtiklerini söyledi. Hijyen ünitesinin çalışma aşamalarını da anlatan Başkan Çelik, hijyen ünitesini de mutfakta çalışan tüm personelin kullanacağını belirtti.